ارتشی که به مقام ولایت متصل است باید با تعالیم اسلام آشنا باشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نیروی مسلح باید به آموزش های دینی اهمیت قائل شود و دلیل شکل‌گیری عقیدتی سیاسی نیز همین بوده است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، رئیس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری در سخنانی در همایش روسا و معاونین عقیدتی و سیاسی های طرح ثامن الائمه(ع) در نیروی زمینی ارتش گفت: ارتشی که به مقام ولایت و امامت متصل است باید با تعالیم اسلام و قرآن و نماز آشنا باشد.

وی در ادامه سخنان خود با طرح سوال چرایی دستور امام برای تاسیس عقیدتی سیاسی در ارتش گفت: "ما این همه وزارتخانه داشتیم. اما چرا امام تا این حد برای تشکیل عقیدتی سیاسی در ارتش و نیروهای مسلح اصرار داشتند، تا آنجا که می گفتند ارتش بدون تشکسلات عقیدتی سیاسی نمی خواهم".

رئیس عقیدتی سیاسی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: " در دنیایی که ما زندگی می کنیم تنها یک نظام وجود دارد که به مقام عظمی ولایت و امامت وصل است و آن هم جمهوری اسلامی ایران است. اگر به فرمایشات امام درباره ارتش نیز نگاه کنید می بینید در بسیاری از فرازها ایشان خطاب به ارتش می فرمایند که شما لشکر امام زمان(عج) هستید و این یعنی نیروهای مسلح ما وصل به حضرت هستند و فرماندهی شان با آن بزرگوار است."

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه گفت:بنابراین نیروی مسلحی که وصل است به امام زمان(عج) باید ولایی باشد و باید با تعالیم اسلام و قرآن و مکتب آشنا باشد. به همین منظور این نیروی مسلح باید به آموزش های دینی اهمیت قائل شود و دلیل شکل‌گیری عقیدتی سیاسی نیز همین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ایمان در پیروزی بر دشمنان اشاره کرده و گفت: تنها با سلاح های مادی نمی توان به پیروزی بر دشمن امید داشت. به عنوان مثال ارتش رژیم صهیونیستی که می گویند که پنجمین ارتش دنیا است نتوانست از پس حزب الله لبنان که یک گروه کوچک  نظامی اما با ایمان است برآید و در جنگ 33 روزه دیدیم که چگونه شکست خورد.

وی در ادامه با اشاره به دفاع مقدس هشت ساله گفت: در این هشت سال ما تحت تحریم بودیم و از لحاظ تجهیزات نظامی بسیار دچار مضیقه بودیم اما همین ایمان بود که موجب شد ما هشت سال در مقابل عراق و بلکه تمام دنیا بایستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا